Saturday, May 5, 2007

Min egen nuperelleside

Da har jeg laget et internettsted for nupereller på norsk! Det ligger på nuperelle.net - ta en titt! Du finner også linken til nettstedet under Nupereller i listen til høyre.

Det ligger ikke så mye der ennå, men håper å få fyllt opp med mer etterhvert. Det kan ta måneder mellom hver gang det skjer noe nytt, siden jeg må sjekke oppskrifter ved å lage border/motiver/brikker etter dem før jeg legger dem ut. Jeg kommer imidlertid til å legge ut beskjeder her når jeg har gjort noe nytt på nuperellenettet.

Det er ikke bare nupereller som er på nuperellenettet mitt - jeg har også gitt plass til noen drager. Jeg har laget en veiledning til strikkemaskene som brukes til sjalet Heere Be Dragone som jeg strikker for tiden. Denne er illustrert med eksempler fra en prøvelapp jeg også strikker på. Selv om jeg har alle spesialmaskene med på prøvelappen allerede, kommer jeg til å strikke til nøstet er brukt opp - et ledd i garnslankingen min - og så får jeg et kort bomullsskjerf attåt.

No comments: