Sunday, July 1, 2007

Jeg liker origami

Spesielt modulær eller unit origami. Og jeg liker å lage polyedre (som tetraedere, oktaedere ol). Så da jeg så kom over boka Unit Polyhedron Origami som i tillegg var skrevet av min favoritt origamiforfatter Tomoko Fuse, bare måtte jeg kjøpe den. To bøker til fulgte med i dragsuget: Floral Origami Globes, også av Tomoko Fuse og Marvelous Modular Origami av Meenakshi Mukerji. Nå gjenstår det bare å finne plass i bokhylla (origamiseksjonen er temmelig full) og få tid til å teste mønstrene.
En liten test har jeg fått laget: en Toshiejuvel av tre enheter.

English summary
I have bought 3 more books on origami. Now I have to find space for them in my shelves and the origami section is full. I haven’t got the time to test the larger models yet, but have made a Toshie’s Jewel of 3 units.

No comments: