Friday, July 27, 2007

Stadig videre

Det går stadig framover med den mystiske stolaen, i rykk og napp etter som mønsterdelene blir lagt ut. Nå er jeg ferdig med fjerde mønsterrapport, og har satt inn min aller første "bergingstråd" (life line), en tråd som skal berge deg dersom du må rekke opp. Av en eller annen grunn insisterte designeren på at denne skulle settes inn.

Jeg er på ferie og har ikke mulighet til å få strukket ut sjalet, men tar med et bilde av arbeidet så langt. De siste omgangene tyder på at det blir en større endring i mønsteret fra neste mønsterdel - som kommer om en uke.

Siden fjerde mønsterdel var lengre enn de andre, og den sjuende Harry Potterboka er kommet, går det 14 dager mellom fjerde og femte mønsterdel. Jeg har ikke fått den siste boka ennå, og er ferdig med fjerde mønsterdel, og må følgelig finne på noe annet å gjøre i mellomtiden - kanskje finne fram nuperellene igjen?

English summary
4th Clue of MS3 is done, my copy of Harry Potter has not arrived yet and it is one week until the 5th Clue is posted. Maybe I should return to tatting while waiting.

As I am not at home at the moment, I was not able to make a preliminary dressing of the stola before taking the photo.

6 comments:

Peggy said...

Wow, that is beautiful!!!!! How wonderful to have clue 4 finished just in time to read HP. I read HP last weekend and now I'm working on clue 4.

Sue_hp said...

Anne, your stole looks beautiful! I absolutely adore your tablecloth below - that is just beautiful! I will remember it's ok to not post pictures, too!

Guri said...

Den blir kjempeflott, den stolaen! Og bare gled deg til Harry Potter :D

Arianwen said...

it looks lovely in it's undressed state:)

Guro said...

Du er blitt nominert!

Les mer på bloggen min.

Pinneguri said...

Ja, jeg har tro på denne stolaen. Tenk at vi er så mange som lager den samme og så blir resultatet så forskjellig på grunn av garn og farge! Jeg har også veldig lyst til å lage den blå neste gang, men selv om jeg ble imponert over at perlene syntes på din nå så tror jeg ikke det er noe for meg.
Men man vet aldri ;)