Saturday, September 15, 2007

Lavender hagen ferdig

Dette sjalet er strikket etter mønsteret Lavender Garden Shawl fra Heirloom Knitting. Det er strikket i 50g Rowan Kidsilk Haze på pinne nr 5.

Jeg liker spesielt godt måten økingen er gjort på, ett kast i begynnelsen av hver omgang, før kantmaskene - som ikke lengre blir kantmasker. Dette gir en yttre kant med løkker i enkel tråd.

English summary
My Lavender Garden Shawl is done. It is made of 50 g Rowan Kidsilk Haze, knitted on 5 mm needles.

2 comments:

Anonymous said...

Stilig!!
Fikk så klart lyst til å prøve meg... den økingsmetoden hørtses stilig ut ja....... minner litt om de maskene man lager til tåa og hælen på tå-opp-sokker sant?

AnneB said...

Kan være, har aldri strikket sokker. Eneste gangen jeg prøvde meg, måtte min mor srtikke dem ferdig - lider av alvorlig "en-sokk-syndrom"...