Tuesday, October 30, 2007

Framgang

Med noen masker her og noen knuter der, så blir det framgang, litt her og litt der. Det er nå bare 10 omganger igjen på det islandske viftesjalet.

Så har jeg begynt på et skjerf i noe gammel silke som jeg hadde liggende. Det strikkes etter samme mønster som skjerfet jeg strikket tidligere, og skal også ha en nuperellekant.
Og når jeg er inne på nupereller – det var et aldeles nydelig mønster i siste nummer av Orkis, som jeg bare måtte begynne på!

Ellers er vinteren like om hjørnet og med omstillinga fra sommertid blir det tidlig mørkt på ettermiddagen. Men ikke så galt at det ikke er godt for noe – jeg fikk et glimt av kometen 17P/Holmes på tur vei hjem etter et møte i ettermiddag. Kometen er synlig i stjernebildet Perseus. Mer om kometen kan du finne her.


English summary
With some stitches here and some knots there, progress becomes. There are now 10 rows left on the Icelandic Fan Shawl. And I have started knitting a scarf of some old silk yarn I have. And I am half way done on a small tatting motif. And I saw the comet 17P/Holmes on my way home after an afternoon meeting.

No comments: