Sunday, November 11, 2007

På oppløpssida

Da nærmer arbeidet på det islandske viftesjalet seg slutten. Og det er bra, for jeg er ikke sikker på om garnet ville holdt til så mange flere omganger. Nå gjenstår det bare noen hundre luftmasker og noen fastmasker, så er det helt ferdig!
Og, siden jeg snart er ferdig med ett sjal, har jeg sørget for å få i hus nok av mønstre å velge mellom. Så skulle jeg egentlig lære meg å kniple, og for å være sikker på at jeg skal få til noe, har jeg kjøpt en bok til...
Og om det ikke skulle være nokk å velge i, kom mønsteret til Heirloom Knitting sitt prinsessesjal i posten her om dagen. Nå mangler jeg bare litt flere timer i døgnet.

Jitt jobbrelatert har det også vært i dag, brettet en kube og en kube med innoverbøyd hjørne for å få bilder til en veiledning som jeg trenger på jobb.

Lørdagen var det FIRST LEGO League turnering, og aktivitet fra 0715 på morgenen til kl 18ettellerannet på ettermiddagen. Det ble en tidlig kveld. Lansresultat og resultatene for Tromsø finnes her - hvis datateknologien gjøre som jeg håper.

Merknad lagt til litt senere: Sjalet er nå ferdig. Det gikk med 148g, og jeg har 6g tilovers. Litt knappere margin enn jeg liker...

English summary
The Icelandic Fan Shawl is almost done. Only some crocheting is left! And to make sure I have enough projects to choose among when I’m finished, two books and the pattern for the Princess Shawl of Heirloom Knitting, arrived in the mail this week.

Yesterday was a world wide robot day as the FIRST LEGO league tournament was arranged in a lot of countries. Here you’ll find the scores for all and for Tromsø.

Added later: The shawl is done. I used 148 g yarn and have 6 g left. That is cutting a little closer than I really like…

1 comment:

Anonymous said...

Innom og hilser på.
Det blir spennende å se det røde sjalet ferdig.